Detection of advertising spaces from audiovisual scenes to product placement

Authors

  • Juan Camilo Zemanate Zúñiga Universidad del Cauca
  • Julián Andrés Muñoz Hidalgo Universidad del Cauca
  • José Luis Arciniegas Universidad del Cauca

DOI:

https://doi.org/10.18046/syt.v12i28.1751

Keywords:

E-commerce applications, interactive digital television, detection of spaces advertising, t-commerce .

Abstract

With the advantages offered from the interactive digital TV, it is possible to add, modify or delete advertising audiovisual content already developed, and the chance of adding or associating applications or interactive services. However, detection and insertion of advertising spaces into existing content is a tedious task and in most cases it is done manually. This paper proposes an alternative advertising detection in digital audiovisual content for the subsequent inclusion of embedded interactive advertising.

Author Biographies

  • Juan Camilo Zemanate Zúñiga, Universidad del Cauca

    Estudiante en proceso de obtención del título de pregrado del programa de Ingeniería Electrónica y Telecomunicaciones de la Universidad del Cauca, Popayán; discente del énfasis en telemática y la electiva “Televisión Digital Interactiva” (del énfasis en telemática). Entre sus campos de interés están la arquitectura para despliegue se servicios interactivos y la televisión digital interactiva.

  • Julián Andrés Muñoz Hidalgo, Universidad del Cauca

    Estudiante en proceso de obtención del título de pregrado del programa de Ingeniería Electrónica y Telecomunicaciones de la Universidad del Cauca, Popayán; discente del énfasis en telecomunicaciones y la electiva “Televisión Digital Interactiva” (del énfasis en telemática). Entre sus campos de interés están la Teleducación y la televisión digital interactiva.

  • José Luis Arciniegas, Universidad del Cauca

    Profesor titular del Departamento de Telemática de la Universidad del Cauca. Doctor en Ingeniería de Sistemas Telemáticos. Investigador del grupo GIT (Grupo de Ingeniería Telemática). Las áreas de interés son: Televisión digital interactiva, Gestión de Redes de Telecomunicaciones, arquitectura del software y calidad del software.

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Published

2014-03-30

Issue

Section

Working papers