Prison Education Will Not Be Planned. On the Dimensions of Accessibility and Development of Educational Practices in Two Contemporary Prisons in the Province of Santa Fe (Argentina)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18046/recs.i39.5376

Keywords:

Prison Education, Potential Educational Demand, Accessibility

Abstract

Penitentiary Units No. 16 and No. 5 are the last prisons opened on Santa Fe’s soil. The first –with an architectural model replicating the material and security conditions of a supermax prison– is intended for the imprisonment of 324 men; the second –built to transfer women detained in a mansion that functioned as a penitentiary until 2018– houses 184 women and 10 children. Based on a Survey of the socio-educational trajectories between 2019 and 2021 in both Units, we intend to analyze the characteristics of the educational proposals developed there, their accessibility conditions, and how the gender variable highlights differences between demand and access cash in a men’s and women’s prison. To do this, we will analyze a corpus produced from a survey of 30% of the population detained in both Units.

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Author Biographies

  • Mauricio Manchado, Universidad Nacional de Rosario - CONICET

    Doctor en Comunicación Social por la Facultad de Ciencia Política y Relaciones Internacionales de la Universidad Nacional de Rosario. Investigador adjunto del Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas de la República Argentina (CONICET). Docente en la Licenciatura en Comunicación Social, de la Facultad de Ciencia Política y Relaciones Internacionales, Universidad Nacional de Rosario.

  • Maria Eva Routier, Universidad Nacional de Rosario - CONICET

    Profesora de Antropología y doctora en Humanidades con mención en Antropología Social, por la Facultad de Humanidades y Artes de la Universidad Nacional de Rosario. Becaria posdoctoral del CONICET. Docente en la Licenciatura y Profesorado de Antropología, de la Facultad de Humanidades y Artes, Universidad Nacional de Rosario.

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Published

2023-01-24

How to Cite

Manchado, M., & Routier, M. E. (2023). Prison Education Will Not Be Planned. On the Dimensions of Accessibility and Development of Educational Practices in Two Contemporary Prisons in the Province of Santa Fe (Argentina). Revista CS, (39), 137-165. https://doi.org/10.18046/recs.i39.5376