> Programas > Ciencias Humanas > Master’s Program in the Teaching of English as a Foreign Language

The Program

Imagen de fondo

What is our program about?

• The Master’s in Teaching English as a Foreign Language equips you to rethink traditional teaching practices and to integrate new technologies and methodologies in bilingual learning environments. This program focuses on critical reflection about English as a global lingua franca and its role in education, while also helping you comply with Colombia’s Law 115 of 1994 and the National Bilingualism Plan. By enrolling, you’ll develop skills to enhance English communication at all educational levels, using innovative, student-centered approaches.
  • Through advanced theoretical and practical training, you will become a more critical and self-reflective teacher, as well as more innovative and creative in implementing a variety of processes and techniques in the English classroom. You will be better equipped to understand and address the problems and needs of your students—whether as individuals, groups, or communities—when learning English as a foreign language. Upon completing the program, you will also be able to design policies and programs for English language teaching.
  • With an in-depth understanding of the complexities involved in teaching English as a foreign language, you will naturally become a leader in improving these processes at your institution through effective teamwork.

Program Details

Title: Master in Teaching English as a Foreign language

SNIES: 102492 on-campus modality 110379 virtual modality

Modality: On campus / Virtual

Credits: 52

Duration: 4 semesters (2 years)

Semester value: $11.080.000

Schedule: Fridays from 6 to 10 p.m. and Saturdays from 8 a.m. to 5 p.m.

Methodology: On campus and virtual – groups are opened according to students registered in each modality.

Foto de Diana Margarita Diaz
Director´s Name: Diana Margarita Diaz

Master in Teaching English as a Foreign language

SNIES

102492 on-campus modality 110379 virtual modality

Modality

On campus / Virtual

Duration

4 semesters (2 years)

Semester value

$11.080.000

Schedule

Fridays from 6 to 10 p.m. and Saturdays from 8 a.m. to 5 p.m.

Methodology

Foto de Diana Margarita Diaz